
Barokní setkání s orientální tradicí: Znojmo a židé
BRZY V PŘEDPRODEJI
Pestrá hudební pouť spojující západní a východní hudební tradice. Tento koncert propojuje evropský barokní styl s bohatstvím orientálních melodií a rytmů, jak je známe z oblastí Blízkého východu, Středomoří či Balkánu. V podání mezzosopranistky Maya Amir a osmičlenného ansámblu Avventura Barroca zazní hudba od Monteverdiho až po Vivaldiho a tradiční sefardské a arabské písně, osmanské dvorní skladby i různé lidové motivy.
Kostel sv. Michala se nachází v prostoru bývalé židovské čtvrti, která stála především podél Veselé ulice a která byla důležitou součástí Znojma. Její historie je spojena s židovskou komunitou, která zde žila po staletí. Koncert se tak stane poctou a vzpomínkou na židovské obyvetele města Znojma, kteří v jeho historii zažili několikeré křivdy a ústrky.
Popis akce
Zvláštním lákadlem je neobvyklé spojení nástrojů – evropské loutny a orientálního oudu – které vytváří jedinečný zvukový svět, jenž překračuje hranice epoch i kontinentů. Koncert ukazuje, že i přes rozdílné kořeny sdílí hudba společný jazyk emocí, krásy a porozumění.
Účinkující
Maya
Amir
Maya Amir

Avventura
Barocca
Avventura Barocca

Program
Program
Salomone Rossi (1570-1630)
HaShirim Asher Li-Shlomo (The Songs of Solomon) (Venice, 1622-1623)
“Barechu” (To bless)
Elam Rotem
Song of Songs 2:1-5, “Ani chavatselet haSharon”
(I am the Rose of Sharon) (Basel, 2013)
Barbara Strozzi (1619-1677)
Op. 8, “Che si può fare” (Mantua, 1664)
Jean Baptiste Lully (1632-1687)
Le Bourgeois Gentilhomme (Paris, 1670)
Chaconne des Scaramouches
Marche pour la Cérémonie des Turcs
Antonio Vivaldi (1678-1741)
In furore iustissimae irae, RV 626 (Rome, 1720-1725)
1. In furore iustissimae irae – Allegro
Recitativo: Miserationum Pater piissime
2. Tunc meus fletus evadet laetus – Largo (Psalm 126: “They who sow in tears shall
reap with songs of joy.”)
3. Alleluia – Allegro
Arrangement: Alon Ohana, Leat Sabbah
Cemil Bey (1871-1916)
Oyun havasi in Makam Hüseynî: “Çeçen Kızı” (Turkey)
Andon Efendi ( ? – 1925)
“Hicâz Mandira” (Turkey)
*** Intermission ***
Salomone Rossi (1570-1630)
HaShirim Asher Li-Shlomo (The Songs of Solomon) (Venice, 1622-1623)
“Shir Hama’alot“ (Blessed is Everyone that Feareth the Lord)
G. F. Handel (1685-1759)
Esther (HWV 50)
Act I, Scene 2, Israelite Woman: “Praise the Lord with Cheerful Noise”
Cristiano Giuseppe Lidarti (1730-1793)
Ester Oratorio
Act III, scene 2, Ester: “Zed yahir, Mimeni Heref” (You villain, stay away from me)
Traditional Ladino
“Yo m‘enamuri d‘un aire” (Unkown)
“Durme, hermoso hijico” (Unkown)
“Los guisados de la Berenjena” (Rhodes)
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Juditha Triumphans, RV 644
“Armate face et anguibus” (Vagaus)
Aviva Amir
Night on the Waters (Israel, 2015)
“Chambers”
“Aneni” (Oh Lord, Hear Me)

